ინკლუზია ინგლისური სიტყვაა და ქართულად ჩართვას ნიშნავს.
ინკლუზიური განათლება გულიხმობს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის
ჩართვას ზოგადსაგანმანათლებლო პროცესში თანატოლებთან ერთად
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონეა მოსწავლე
(შემდგომში - სსსმ მოსწავლე), რომელსაც, თანატოლების უმრავლესობასთან შედარებით, აქვს
სწავლასთან დაკავშირებული სირთულეები, ვერ ძლევს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ
მინიმალურ მოთხოვნებს და საჭიროებს სპეციალურ საგანმანათლებლო მომსახურებას. კერძოდ,
ეროვნული სასწავლო გეგმის მოდიფიცირებას და ინდივიდუალური
სასწავლო გეგმის შემუშავებას.
ინკლუზიური განათლების მიზანია, ყველა ბავშვს მიეცეს თანაბარი
შესაძლებლობა თანატოლებთან ერთად ისწავლოს და საცხოვრებელ ადგილთან ახლოს მიიღოს ხარისხიანი
განათლება ინკლუზიური განათლების საერთაშორისო მოდელის მიხედვით, სპეციალური საგანმანათლებლო
საჭიროების მქონე მოსწავლე ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის და კლასის სრულუფლებიანი წევრია.
ის სრულად უნდა მონაწილეობდეს სასკოლო და საკლასო აქტივობებში, სკოლაში მიმდინარე აკადემიურ
(მაგ. წერა, კითხვა) და არა აკადემიურ (მაგ. დასვენებებზე თანატოლებთან თამაში) პროცესებში.
ინკლუზიური განათლება აღიარებს მრავალფეროვნებასა და განსხვავებულობის აუცილებლობას
მოსწავლეების სწავლების პროცესში. განსხვავებული საგანმანათლებლო შესაძლებლობების და
საჭიროების მქონე მოსწავლეების განათლება, რასაკვირველია, სწავლების განსხვავებული
მიდგომების, სტრატეგიებისა და მეთოდების გამოყენებას გულისხმობს
ხშირ შემთხვევაში მნიშვნელოვანია, რომ სკოლამ სპეციალური საგანმანათლებლო
საჭიროების მქონე მოსწავლეს შეუდგინოს ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა. თუ მოსწავლეს სწავლის სირთულეები
აქვს, მისი შეფასების
კრიტერიუმები უნდა შედგეს მისი ინდივიდუალური გეგმიდან და მისი შესაძლებლობებიდან გამომდინარე. მასწავლებელს არ უნდა მოერიდოს
ორი აბსოლუტურად სხვადასხვა შესაძლებლობების მქონე მოსწავლისთვის ერთი და იმავე ქულის
დაწერა, რადგან ქულა
ამ ორი მოსწავლის შესაძლებლობების რეალიზების დონეს უნდა გამოხატავდეს.
მოსწავლის სახელი,გვარი
-- მარიამ ჯადუგიშვილი
სასწავლო წელი-2016-2017ს.წ.
პედაგოგი ---
თამარ არდაზიშვილი-ქართველიშვილი
საგანი -- ხელოვნება
გაკვეთილის
თემა - კატაკომბების ხელოვნება
|
კლასი- IX
|
მოსწავლეთა
რაოდენობა -26
მათ შორის სსსმ
მოსწავლეთა რაოდენობა-1
|
გაკვეთილის
მიზანი
1.
მიზანი/მიზნები
მთელი კლასისთვის,ე. ს. გ.-ის მიხედვით
მოსწავლემ
შეძლოს სხვადასხვა რელიგიების დახასიატება,ამოიცნოს ადრექრისტიანული ხელოვნების ძირითადი
ნიშნები სა სიმბოლოები,აღწერა შედარების საფუძველზე გააკეთოს ანალიზი
2. მიზანი/მიზნები სსსმ მოსწავლისთვის
(უნდა იყოს ლოგიკურ ბმაში მთელი კლასისთვის განსაზღვრულ მიზანთან,მნიშვნელოვანია
იყოს ადაპტირებული სსსმ მოსწავლის საჭიროებების შესაბამისად)
მოსწავლეს
შეუძლია ამოიცნოს და შეადაროს სხვადასხვა ეპოქისა და სტილის ნამუშევრები
ცოდნის წინაპირობა(არსებული
ცოდნა და უნარები,ლოგიკურ ბმაში უნდა იყოს მისაღწევ მიზანთან)
რა ცოდნას ფლობენ მოსწავლეები ამ ეტაპზე,რომ
წარმატებით მიაღწიონ დასახულ მიზანს
სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები. გაკვეთილის ბოლოს რა სასწავლო შედეგს მიაღწევს
მთელი კლასი და სსსმ მოსწავლე
1. მთელი კლასი
ს.გ.IX.5 ადარებს ერთმანეთს სხვადახსვა ისტორიული პერიოდის ხელოვნებას რამდენიმე
მახასიათებლის მიხედვით(სტილი,თემა,ჟანრი)
. კონკრეტული ნამუშევრის
მაგალითზე მსჯელობს მსგავსება-განსხვავებაზე,რომელიცარსებობს სხვადასხვა პერიოდის
ხელოვნებაში.
ს.გ. IX
6 სხვადასხვა
ვიზუალური ელემენტების მიხედვით ამოიცნობს ეპოქას,რომელიც ასახულია ნამუშევარში
(ტანსაცმელი,ნივთები,და სხვ.)
. მსჯელობს თუ რა გავლენა
იქონია ამა თუ იმ ისტორიულმა მოვლენამ რომელიმე კონკრეტულ ნამუშევარზე;
2. სსსმ მოსწავლე
ქრისტიანული სიმბოლოების ამოცნობა კატაკომბების კედლის მხატვრობაზე და
მათი მნიშვნელობის განსაზღვრა
|
გაკვეთილი ააგეთ
ისე,რომ იკვეთებოდეს 3 ფაზის არსებობა.გაკვეთილის მსვლელობის აღწერა
1.
გამოწვევა
მასწავლებელი იწყებს ინტერაქტივის შეკითხვით:,,დაასახელეთ მოვლენა,რომლის
მიხედვითაც ჩვენ ახალ წელთაღრიცხვას ავითვლით“?
2.
მიმდინარეობა
შემდეგ ესაუბრება მოსწავლეებს იმის შესახებ,რომ ქრისტიანობარომის იმპერიაში
ჩაისახა.
მოსწავლეები ეცნობიან პირველ ქრისტეანთა
ცხოვრების წესს,რიტუალებს,ტრადიციებს,ე.წ. კატაკომბების ისტორიას.
მოსწავლეები ეცნობიან დამატებით ინფორმაციას
,,ნეტონი და ქრისტიანები“
შემდეგი ინტერაქტივი მოსწავლეებს საშუალებას
აზლევს,დააკვირდნენ ქრისტიანულ სიმბოლოებს რომაული კატაკომბებიდან და საკუთარი ვარაუდი
გამოთქვან მათი მნიშვნელობის შესახებ.
3.
დასრულება
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს შეაჯამონ გაკვეთილი და წერილობითი ფორმით
ჩამოაყალიბონ.
გაკვეთილი დასასრულს მასწავლებელი ავალებს მოსწავლეებს,დააკვირდნენ სახ.მოცემულ
ილუსტრაციას ,,სამი ყმა სახმილსა შინა“და ძველი ძველი აღთქმის ტექსტში მოინიშნონ
შესაბამისი ეპიზოდი(საშინაო დავალება).
|
აქტივობა მთელი კლასისთვის დრო რესურსი აქტივობა სსსმ მოსწავლისთვის დრო რესურსი
კითხვა -პასუხი
კითხვა
-პასუხი
აქტიური ლექცია
აქტიური ლექცია
სახელმძღვ.
მუშაობა სახელმძღ. სახელმძღვ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია,
შედარება-ანალიზი
პრეზენტაცია, შედარება-ანალიზი
გაკვ.შეჯამება(წერილობი)
საწ. კალამი
ფურცელი
|
საგანი --ხელოვნება
მოსწავლის გვარი,სახელი
-მარიამ ჯადუგიშვილი
მასწავლებელი
---თამარ ქართველიშვილი
ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა 2016-2017ს.წ.
გრძელვადიანი
მიზანი
მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეადაროს სხვადასხვა
ეპოქისა და სტილის ნამუშევრები
|
მოკლევადიანი მიზანი
თარიღი
|
1 სხვადასხვა ვიზუალური ელემენტების მიხ. ამოიცნობს
ეპოქას თებერვალი
|
2 მსჯელობს,თუ
როგორ აისახება ეპოქის დამახასიათებელი
ნიშნები მარტი |
3 მსჯელობს, თუ რა გავლენა იქონია ამა თუ იმ ისტ.
მოვლენამ კონკრეტულ ნამუშევარზე აპრილი
|
4
|
მიზნის შესაბამისი
აქტივობები
|
მასალა
|
სად სრულდება
აქტივობა
|
მასალების მომზა-
დებაზე პასუხის-მგებელი
პირი
|
თარიღი
|
|
1
|
საგაკვეთილო
მასალის გაცნობა
სახელმძღვანელოში
|
სახელმძღვანელო
|
გაკვეთილი
სახლი
|
საგ. მასწავლებელი
სპეც.მასწავლებელი
მშობელი
|
თებერვალი
|
2
|
სხვადასხვა
რელიგიების და მათი დამახასიათებელი ელემენტების
მოკლე მიმოხილვის გაცნობა
|
სახელმძღვანელო
კოლპიუტერი
პროექტორი
|
გაკვეთილი
|
საგ.მასწავლებელი
სპეც.მასწავლებელი
|
მარტი
|
3
|
ქრისტიანული
სიმბოლოების ამოცნობა კატაკომბების კედლის მხატვრობაზე და მათი მნიშვნელობის განსაზღვრა
|
სახელმძღვანელო
|
გაკვეთილი
|
საგ, მასწავლებელი
სპეც.მასწავლებელი
|
თებერვალი
აპრილი
|
4
|
|||||
5
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий